KLIK-KLIK

member diari ku...

Thursday 3 January 2013

CARA NAK BUAT DUIT SAMPINGAN ONLINE

Assalamualaikum...hai semua...bz btul cyma sampai x sempat nak update untuk tahun baru...byk kawan2 blogger yang da ucap selamat tahun baru...its now my turn...walaupun lambat....SELAMAT TAHUN BARU 2013...semoga hari-hari yang mendatang akan menjadikan kita semua lebih baik daripada sebelumnya..semoga kehadiran tahun baru ini akan memberikan lebih sinar & harapan untuk kita mengharungi hidup yang penuh dengan cabaran..

okey sekarang kita cite pasal tajuk yang cyma nk post...
CARA NAK BUAT DUIT SAMPINGAN ONLINE...
cyma pun pada mulanya memang susah la kan nak percaya..takut ditipu & tertipu..karang jadi "tipah tertipu bang" hehehehe
ok..ni cyma bagi 2 cara yang cyma rasa memang ok & boleh dipercayai..dan yang bestnya cyma pun dah menuai hasil daripadanya..walaupun x byk namun da cukup wat cyma rasa best..
  1. SERTAI ONLINE SURVEY
  • Ada pelbagai company yang menawarkan survey online. Dan setiap survey yang dilengkapkan anda akan mendapat ganjaran dalam bentuk duit @ point yang mana boleh ditebus sebagai baucer membeli-belah @ baucer makanan.
  • semua survey akan dihantar melalui email..so pagi2 check email pastu kalu ade survey yang diberikan isi dan lengkapkan..sure dapat point yang boleh ditebus..
  • kat sini cyma sertakan link survey online yang telah cyma sertai sejak setahun yang lalu..
  1. https://www.globaltestmarket.com/
  • bestnya global test market company ni bagi ganjaran berupa tunai. so die akan bagi cheque atas nama korang lepas point yang korang kumpul da cecah 1000 dan korang tebus.lepas tebus tunggu duit dtg je...hehehe..ni memang cyma suggest kalu ada kawan2 yang nak join..
     2.  http://www.valuedopinions.com.my/
  • untuk page ni cyma belum pernah redem apa2 lagi.sebab point masih x mencukupi..ganjaran dia kalu point dah lebih RM30 kita boleh tebus dengan VOUCHER JUSCO @ KFC..bestkan..?point cyma pun sebenarnya lagi sikit je dalam RM3 nak cecah RM30 tu..tp x pulak dia antar survey baru..
      3. http://my.aipsurveys.com/bm/
  • untuk online survey ni cyma dah 2 kali tebus voucher mcDonalds. so boleh la kan daripada xde..
     4. http://www.mysurvey.com.my
  • survey online company ni pun cyma dah tebus banyak kali. selalunya cyma tebus voucher Jusco..
  • yang terbaru pun bulan lepas cyma dah tebus point untuk voucher jusco RM20.

2. BERBLOG
ni tentulah cara yang korang semua tahu kan. Berblog. cyma pun masih baru lagi dalam dunia blog ni. Tp hasilnya macam da nampak. walaupun sikit tp cam mendorong semangat untuk lebih aktif selain dapat kawan-kawan yang sporting.
caranya disetiap blog korang mesti sediakan ruangan untuk iklan. dan paling penting korang mestilah berdaftar terutama di nuffnang..heheh.. sbb cyma hanya tahu nuffnang je.. yang lain belum mendalami ilmu lg.

  • so kesimpulannya selain daripada kita dok mengadap komputer & internet untuk hiburan semata-mata cuba-cubalah cari duit kocek.
  • kawan-kawan ada tak tip untuk cari duit kocek online yang lain? Boleh la share..


4 comments:

  1. bagus pandai cari duit, sambil menyelam minum air kan.

    ReplyDelete
  2. betul tu..apa salahnya..sy cuma join nuffnang dan says saja(flw U)

    ReplyDelete
  3. Biasa online takat nak seronok2 je. Sbb mmg dah hobi. Tak pernah terpikir lak nak carik duet kocek. Wahh! Best la Cyma. Sampai masa je dah leh makan kepsi ngan mekdi pree. Ada org banje kan? :P

    ReplyDelete
  4. banyak ker survey boleh buat admin? ada lagi ke pelaung nak join 2016?


    [Jemput ke blog saya untuk tips Kerja Part Time Online]

    ReplyDelete

List LEPAK diari buruk